O B S A H

 

1. Slovo úvodem

2. Postup zřízení služby

3. Objednávky po Internetu

4. Objednávky mobilním telefonem

5. Jak jídelna Vaši objednávku zpracuje ?

 

Objednávání stravy mobilním telefonem a po Internetu

1. Slovo úvodem

Vážení strávníci,

Vaše jídelna pro Vás zavedla nový a moderní systém přihlašování a odhlašování stravy mobilním telefonem a Internetem. Co to pro Vás znamená ?

- zaslání potvrzení Vaší objednávky

- zaslání zprávy o objednané a nevyzvednuté stravě souvisle v zadaném počtu dní (tím Vám připomeneme, že jste si zapomněli stravu odhlásit, nebo že Vaše dítě na objednané jídlo nechodí)

- zaslání zprávy o stavu Vašeho konta při poklesu pod stanovenou mez

- zaslání podrobného měsíčního vyúčtování

- zasílání jídelníčku na další týden (připravovaná služba)

- jednorázové vyžádání informace o stavu konta

 

2. Postup zřízení služby

Celý postup, jak si tuto službu u nás v jídelně zřídit, je velmi jednoduchý. Stačí zajít na Vaši jídelnu, kde obdržíte číslo zařízení, zvolíte si údaje potřebné pro zřízení služby (uživatel, heslo). Jídelně sdělíte e-mailovou adresu ev. i telefon, kam chcete zasílat zprávy a jaké všechny služby chcete využívat. Od tohoto okamžiku můžete komunikovat těmito moderními prostředky.

Zvolené heslo zásadně nikomu neprozrazujte. Každý strávník si nese svoji zodpovědnost za své přihlášky a odhlášky.

Pozn.: Zprovoznit Internet nebo naučit se odesílat e-mail jako SMS zprávu, se musí naučit každý strávník sám nebo s podporou příslušného dodavatele počítače nebo mobilního telefonu. Jídelna ani firma VIS Plzeň v tomto směru nemůže poskytovat strávníkům odbornou pomoc.

 

3. Objednávky po Internetu

Jedinou nutnou podmínkou pro provedení přihlášek je přístup na Internet. Ze zkušeností víme, že samotné provedení objednávky po Internetu trvá pouze několik minut. Délka spojení Vás tedy finančně příliš nezatíží. Nemáte-li možnost připojení na Internet z domova, můžete využít např. služeb poskytovaných knihovnami, u rodičů v práci, u známého...

Adresa pro objednávání stravy Internetem je:

www.strava.cz

Pozn.: Kdykoliv, když si nebudete vědět rady, můžete zvolit volbu Nápověda.

 

4. Objednávky mobilním telefonem

Přihlašování a odhlašování mobilním telefonem se může na první pohled zdát trochu složitější. Je to však stejně jednoduché, jako zaslání jakékoliv jiné SMS zprávy. Rodičům jistě poradí jejich děti. Přihlášku si předem připravte dle následujících pokynů.

Celá zpráva se skládá z těchto částí:

1. Číslo, na které zprávu odesíláte

Každou SMS zprávu je nutné odeslat na nějaké telefonní číslo. Pokud posíláme zprávu známému, činíme tak na jeho mobilní telefon. V tomto případě postupujeme naprosto stejně. Pro odesílání SMS zpráv s Vaší objednávkou je vyhrazeno číslo, které si zapište do adresáře telefonních čísel pod jménem např. Objednavani (jidlo, strava apod.).

Číslo pro zasílání objednávek: 737 206 697

2. Přístupový kód, zkratka uživatele a heslo

V každé zprávě musíte odeslat Vám přidělený kód, Vámi zvolenou zkratku (přezdívku) a heslo. Je proto vhodné uložit si tuto "pevnou" část každé SMS zprávy do Vašeho mobilního telefonu a při každé objednávce pouze připojit samotný požadavek na odhlášení či přihlášení stravy (o tom viz níže). Tato uložená zpráva má tedy tuto obecnou podobu:

Zařízení,Uživatel,Heslo

Zařízení - uvedeme číslo, které nám přidělí jídelna při zřizování služby. (V příkladu níže jsme použili: 0123)

Uživatel - vyplníme kód, který si zvolíme my sami při zřizování služby v kanceláři jídelny (můžeme použít až 25 znaků). Kódem nemusí být pouze číselná řada, může to být slovo, kombinace písmen a čísel, apod. Pokud nechceme tento kód sami vymýšlet, může obsluha programu při zřizování služby tento kód "vygenerovat", t.j. vyrobit" programem. Dostanete v tomto případě číselný kód. Tento kód lze v případě zájmu později v kanceláři jídelny na požádání změnit za kód námi zvolený. (V příkladu níže jsme použili: pepa)

Heslo - vyplníme heslo, které si zvolíme při zřizování služby v kanceláři jídelny (můžeme použít až 25 znaků). (V příkladu níže jsme použili: 13584261)

Pokud si uvedeme konkrétní příklad, mohla by pevná část SMS zprávy vypadat takto

0123,pepa,13584261

Jako oddělovače mezi jednotlivé části jsem použili znak , (čárka). Místo něj lze použít i znak ; (středník) a znak (mezera).

3. Objednávka stravy.

Zde si popíšeme tu část SMS zprávy, která bude proměnná podle konkrétního požadavku na přihlášení či odhlášení stravy.

Odhláška na den 15.11. O15

Přihláška na den 20.11. P20

Přihláška od 11.6. do 14.6. P11-14

Odhláška od 27.11. do 12.12. O27-12

Pozn.: Přihlášku či odhlášku stravy nemusíme odesílat z mobilního telefonu přesně v den, kterého se tento požadavek týká. Z našeho příkladu kód O15 odhlásí stravu na den 15.11., pokud odešlu 10.11. Viz též kap. Na jaké období dopředu lze objednávat stravu?

Uvedeme si příklad celé SMS zprávy s požadavkem na odhlášení stravy na období od 27.11. do 12.12.:

xxxx,pepa,yyyyyyyyyy,O27-12

takto napsanou SMS zprávu odešleme na číslo 737 206 697.

Další varianty objednávání

Na konkrétních příkladech si ukážeme některé varianty možných podob odesílaných SMS zpráv podle konkrétního zadání.

Příklad 1 - Přihlášení oběda na jeden den:

Jídelna vaří jeden druh oběda. Chceme přihlásit tento oběd na den 27.xx.xxxx.

číslo zařízení: 3081

kód strávníka: 3081004456

heslo: VEVERKA

přihlášení: P

datum: 27

chod jídla: O (písmeno O nikoliv číslo 0)

 

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,P27O

 

Příklad 2 - Přihlášení oběda na jeden den s výběrem chodu jídla:

Jídelna vaří dva druhy obědů. Chceme přihlásit na den 27.xx.xxxx oběd 2.

číslo zařízení: 3081

kód strávníka: 3081004456

heslo: VEVERKA

přihlášení: P

datum: 27

chod jídla: O (písmeno O nikoliv číslo 0)

pořadí v chodu: 2

 

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,P27O2

 

Příklad 3 - přihlášení oběda na období :

Jídelna vaří dva druhy oběda. Chceme si přihlásit oběd 1 na období od 27.xx.xxxx jednoho měsíce do 5.xx.xxxx následujícího měsíce dne v měsíci.

číslo zařízení: 3081

kód strávníka: 3081004456

heslo: VEVERKA

přihlášení: P

datum: 27-5 (důležitá je pomlčka)

chod jídla: O (písmeno O nikoliv číslo 0)

 

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,P27-5O

 

Příklad 4 - Přihlášení oběda s výběrem chodu na období:

Jídelna vaří dva druhy oběda. Chceme si přihlásit oběd 2 na období od 27.xx.xxxx do 31.xx.xxxx dne v měsíci

číslo zařízení: 3081

kód strávníka: 3081004456

heslo: VEVERKA

přihlášení: P

datum: 27-31 (důležitá je pomlčka)

chod jídla: O (písmeno O nikoliv číslo 0)

pořadí v chodu: 2

 

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,P27-31O2

 

Příklad 5 - Přihlášení všech chodů na období:

Jídelna vaří snídaně, dva obědy a večeře. Chceme si přihlásit všechny chody na období od 27.xx.xxxx. do 31.xx.xxxx dne v měsíci.

číslo zařízení: 3081

kód strávníka: 3081004456

heslo: VEVERKA

přihlášení: P

datum: 27-31 (důležitá je pomlčka)

 

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,P27-31

 

Příklad 6 - Odhlášení stravy na jeden den

Chceme si odhlásit jídlo na den 27.xx.xxxx.

číslo zařízení: 3081

kód strávníka: 3081004456

heslo: VEVERKA

přihlášení: O (písmeno O nikoliv číslo 0)

datum: 27

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,O27

 

Příklad 6 - Odhlášení stravy na období

Chceme si odhlásit jídlo na období od 27.xx.xxxx do 31.xx.xxxx

číslo zařízení: 3081

kód strávníka: 3081004456

heslo: VEVERKA

přihlášení: O (písmeno O nikoliv číslo 0)

datum: 27-31

 

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,O27-31

 

Další příklady:

Přihláška obědů a večeří od 11.6. do 14.6.

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,P11-14OV

 

Odhláška snídaně 15.11.

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,O15S

 

Přihláška na 15. a 17.6., odhláška 18.6.

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,P15,P17,O18

 

Přihláška oběda 2 na 20.11., odhláška od 21. do 22.11.

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,P20O2,O21-22

 

Vše si můžete vyzkoušet tak, že kdekoliv v objednávce uvedete písmeno C (cvičně):

odesílaná SMS zpráva: 3081,3081004456,VEVERKA,CP20O2,O21-22

Takovou objednávku jídelna nezpracuje, ale pošle Vám zprávu o jejím obdržení a správném významu. Podobně si můžete vyžádat stav Vašeho konta, pokud kdekoliv v objednávce uvedete písmeno K (konto). Standardně se informace rozesílají pomocí e-mailu, který zadáte v kanceláři jídelny. Pro zasílání informací na mobilní telefon je nutné si nechat svůj e-mail přesměrovat na mobil (provádí se u jejich správce e-mailové pošty, ne na jídelně. Program neumožňuje přímé zasílání SMS zpráv.

 

Takto můžete přihlašovat a odhlašovat stravu na max. měsíční období, kdy první den zadaného období není později než 3 týdny od aktuálního data

Co Vás bude tato nová služba stát ?

Konkrétní podmínky se dozvíte při uzavírání smlouvy v kanceláři jídelny.

Na jaké období dopředu lze objednávat stravu ?

To záleží na tom, jaké období Vaše jídelna pro objednávání povolí. Zpravidla můžete přihlašovat i odhlašovat stravu až do konce aktuálního měsíce, a v posledním týdnu měsíce již můžete pracovat i s měsícem následujícím. Přitom též musíte počítat s omezením, že první zadaný datum (datum OD) může být maximálně 3 týdny do budoucna. Takže na konci měsíce se můžete přihlásit na celý následující měsíc, ale nemůžete se samostatně přihlásit na poslední 3 dny následujícího měsíce. Pokud celá objednávka nebo část Vaší objednávky nebude jídelnou přijata, dostanete o tom zprávu zpět na Váš e-mail nebo mobilní telefon (pokud si necháte přesměrovat u svého poskytovatele e-mailových služeb doručené zprávy na Váš mobilní telefon).

 

5. Jak jídelna Vaši objednávku zpracuje?

Zde jsou uvedeny podrobnější technické informace a pravidla, jak bude Vaše objednávka zpracována v počítačovém systému. Tyto informace jsou určeny především vedoucí jídelny a zvídavějším strávníkům, kteří chtějí využívat zejména složitějších variant a kombinací objednávek, a kteří chtějí vědět, jak bude jejich objednávka přesně vyhodnocena.

V dalším textu se pojmem chod rozumí druhy jídel, které se vydávají ve stejném okamžiku (př. Oběd1, Oběd2). Pojmem druh se rozumí konkrétní objednané jídlo (např. čočka s rohlíkem).

Zpracování přihlášek stravy:

  lze objednávat pouze povolené druhy v povoleném období a povolené danému strávníku

. při přihlašování na více dní nebo bez zadání druhu jídla se vždy přihlašuje podle Vašich stravovacích zvyklostí. Pokud si chcete přihlásit jídlo na den, kdy se běžně nestravujete, je třeba tuto přihlášku zadat samostatně na konkrétní den a vždy uvést i druh jídla.

Není zadaný chod, ani druh jídla

  pokud není nic objednáno, přihlásí se první druh ve všech chodech

  pokud je v některém chodu již objednáno, neprovede se v něm žádná změna, v ostatních chodech se přihlásí první druh

Je zadaný chod

  pokud není nic objednáno, přihlásí se první druh v chodu

  pokud je objednaný některý druh, neprovede se žádná změna

Je zadaný druh

  pokud není objednáno, přihlásí se požadovaný druh

  pokud je objednaný jiný druh, odhlásí se a přihlásí se požadovaný druh

  pokud je požadovaný druh již objednán, neprovede se žádná změna

Zpracování odhlášky stravy:

Není zadaný chod, ani druh jídla

  provede se odhlášení všech přihlášených druhů

Je zadaný chod

  provede se odhlášení všech přihlášených druhů zadaného chodu

Je zadaný druh

  pokud je objednaný některý druh z chodu zadaného druhu, odhlásí se

  pokud není žádný druh v chodu objednaný, neprovede se žádná změna